Az elektronikus ügyintézés manapság egyre megszokottabbá válik a hivatali-, és magánélet szinte minden területén. Sok kollégánk rendelkezik már ügyfélkapus azonosítóval és egyre többen közülünk használjuk az elektronikus ügyintézés különböző formáit munkánk során.
A Budapesti Ügyvédi Kamara közigazgatási ügyeiben 2010 óra vehető igénybe elektronikus szolgáltatási felület az ügyintézéshez. A regisztrációhoz, illetve a belépéshez a Microsec-es aláíró kártya, illetve az ügyfélkapus bejelentkezési azonosító használható. Az elektronikus ügyintézés – bizonyos ügytípusokban – teljes egészében kiválthatja a személyes, papír alapú ügyintézést.
Ügytípusok, eljárásrend
A portálon keresztül számos – a leggyakrabban előforduló ügytípusokhoz tartozó – beadványt küldhetnek el elektronikusan, a nap 24 órájában.
A jelenleg elérhető ügytípusok a következők:
- alkalmazott ügyvédek felvétele – átjegyzés
- alkalmazott ügyvédek felvétele – új bejegyzés
- bűnügyi védői névjegyzék felvételi kérelem
- európai közösségi jogászok felvétele
- felügyelőbiztosi névjegyzék felvételi kérelem
- irodagondnoki névjegyzék felvételi kérelem
- külföldi jogi tanácsadók felvétele
- principális névjegyzék felvételi kérelem
- ügyvéd nyilvántartásba történő felvétele – alkalmazott ügyvédből
- ügyvéd nyilvántartásba történő felvétele – ügyvédjelöltből
- ügyvédi tevékenység folytatása
- ügyvédi tevékenység szüneteltetése
- ügyvédjelölt felvétele – átjegyzés más kamarából
- ügyvédjelölt felvétele – új bejegyzés
A beadványok mellékleteit szintén elektronikusan kell a rendszerbe feltölteni. A különböző beadványokról és a hozzájuk tartozó nyomtatványokról, dokumentumokról a https://e-ugyintezes.bpugyvedikamara.hu oldalon tájékozódhat. Itt nem csupán a beadványok beküldésére nyílik lehetőség, hanem a Kamara válasza is megtekinthető elektronikusan.